dimecres, 30 de novembre del 2016

Marca personal i identitat digital

En algun moment de les nostres vides, tots ens hem registrat en internet, ja siga per estudis, treballs o relacions socials. Però això pot perjudicar-nos a l'hora de trobar treball, o bé, afavorir-nos, ja que les xarxes socials són tan actuals que, a l'hora de buscar treballadors, l'empresa investiga el nom de "el futur treballador/a" per saber més d'ell/ella.

Quant a les xarxes socials, apareixen conceptes com: marca personal, identitat digital ireputació online.

Marca personal: és un concepte de desenvolupament personal consistent a considerar a determinades persones com una marca, que igual que les marques comercials, ha de ser elaborada, transmesa i protegida, amb ànim de diferenciar-se i aconseguir major èxit en les relacions socials i professionals. Va sorgir com una tècnica per a la cerca de treball.

Identitat digital: és tota aquella informació publicada sobre un individu en internet i que es genera i comparteix usant mitjans digitals i tecnològics. És una informació dinàmica que evoluciona en funció de les interaccions de l'usuari i de la informació que es publiqui sobre un mateix. A més, no desapareix pel pas del temps i és accessible per a qualsevol.

Reputació online: és el reflex del prestigi d'una persona o marca en Internet. A diferència de la marca, que es pot generar a través de mitjans publicitaris, la reputació no està sota el control absolut del subjecte o l'organització, sinó que la 'fabriquen' també la resta de persones quan conversen i aporten les seves opinions. Això és especialment important en Internet, on resulta molt fàcil i barat abocar informació i opinions a través de mecanismes com a fòrums, blogs o xarxes socials.



Arrel d'açò, he buscat en Google què és el que apareix al cercar el meu nom, i aquestos són els resultats:



Com podem observar, el primer que ix sobre mi es una foto meua de fa temps. Ix perquè fa 4 anys vaig registrarme en una xarxa social i ixa va ser la meua foto de perfil.
A continuació apareix un Facebook meu de fa uns 4/5 anys també, el qual ara no utilitze i no hi ha quasi res de fotos ni informació, en canvi, el meu Facebook actual no hi apareix.
Seguit d'açò apareix el meu Twitter, el qual no utilitze fa uns dos anys.
I per últim, apareixen les entrades d'aquest bloc, treballs que faig a classe, en aquesta assignatura.


Hi han dos pàgines per investigar la informació al cercar el teu nom que són, pipil i yasni.

Açò és el que apareix al cercar el meu nom en la pàgina pipil:


Es pot vore com hi apareix el meu Facebook de fa un 5 anys, com abans m'havia aparegut, però el meu actual no hi apareix

Y per últim, açò és el que apareix al cercar el meu nom en la pàgina yasni:


On es pot veure que soles troba informació del meu Facebook, pero soles del antic, el actual no apareix.


En conclusió, a l'hora de buscar treball, molts empreses cercen el teu nom avans o després de entrevistar-te, per a investigar més sobre la persona, és a dir, a l'hora de publicar cosses en internet, hi ha que tindre en conter el que es publica, ja que tot queda ahí, i es clar que algunes voltes són benefici però moltes altres son desventatges a l´hora de buscar treball, i, com podem vore, hi han pàgines específiques que t'indiquen tot el que es trova del nom que cerques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada